Cartier – всесвітньо відомий французький ювелірний дім, що асоціюється з розкішшю, престижем та неординарним поглядом на звичайні речі. Людей, які б не чули про цей бренд, практично не існує. Сьогодні Cartier впізнають по прикрасах у вигляді кактусів, цвяхів, шипів, браслетах із викрутками, ідеальних годинниках… Але про все по порядку.
З історії
Як і усе велике та визначне, починається з нічого або з чогось малого, так само історія розвитку Cartier почалась з маленької приватної майстерні у Парижі. Не дивлячись на те, що сім’я майбутнього ювеліра не мала ніякого відношення до ювелірної справи, Луї-Франсуа Картьє виявився дуже талановитим і обдарованим хлопчиком. Після навчання під керівництвом французького ювелірного майстра Адольфа Пікара, Картьє вдалося відкрити ту саму маленьку майстерню у 1847 році. Саме цей рік став початковою точкою відліку у розвитку майбутнього ювелірного бренду. Луї-Франсуа Картьє працював над приватними замовленнями і як справжній художник не боявся втілювати в життя свої сміливі ідеї. Він створював неймовірні прикраси у вигляді тварин та комах, дуже незвичних для тієї епохи. У 1856 році племінниця Наполеона, принцеса Матільда, придбала декілька прикрас у Картьє, і справи стрімко пішли вгору. За її рекомендаціями вся знать просто ринула в його крамницю. Вони впевнились у тому, що кожна прикраса унікальна та іншої такої більше ні в кого не буде, адже Луї ніколи не повторювався – кожна нова прикраса не була схожою на попередню.
Сімейна справа
Період з 1904 по 1920 роки став «золотим» для розвитку бренду Cartier. Після смерті Луї-Франсуа Картьє в 1904 році його син Альфред продовжив справу батька. Альфред Картьє ввів в сімейний бізнес трьох синів: Луї, П'єра і Жака. Кожен з членів сім'ї Картьє додав індивідуальність в компанію, та разом брати Картьє піднесли бренд на вершину слави.
Найбільшою перевагою компанію наділив старший брат Луї. Його прагнення до досконалості допомогло створити ювелірні шедеври, які стали відомі в усьому світі. Якщо виріб не відповідав високим вимогам Луї, то такий виріб не бачив ніхто. У великих ювелірних домах того часу теж був строгий контроль якості, але такого як Cartier не робив ніхто. Це і стало принципово відрізняти Cartier від будь-якого іншого бренду і вивело його на зарубіжні ринки. Якість виробів була такого рівня, що компанія не стикалася з витратами щодо неякісної продукції.
Нестандартний погляд на звичайні речі
«Cartier є частиною тих компаній, чиє існування доводить, що не все в сучасному світі − це конвеєр і масове споживання, що ще є місце для іншого способу розуміння відносин між людьми і об'єктами», − Альфонсо Альфаро, Мистецтво Картьє.
Перша половина ХХ століття повністю змінила світогляд та напрямок бренду. Аристократів поступово витісняли впливові та багаті бізнесмени, яких цікавила не тільки дороговизна і престижність виробів, але й їхня функціональність.
Саме в цей період з’являється перший символ бренду – пантера, що супроводжується виходом однойменної колекції прикрас (1914р.).
Історія каблучки Trinity
Каблучка Trinity – дуже знакова прикраса в історії бренду Cartier, що породила згодом цілу колекцію прикрас, центральним елементом якої стали смуги, що перехрещуються між собою.
Дизайн каблучки розробив Луї Картьє в 1924 році на замовлення Жана Кокто − французького художника, письменника, поета і режисера, з яким Луї давно дружив. Ідею дизайну ювеліру підказав сам замовник. Картьє придумав, як втілити цю ідею в ювелірній прикрасі.
За однією з двох версій, французький художник уявив кільця Сатурна, які заточили планету в обійми і не розлучаються з нею. За другою, більш популярною версією, кожен колір в каблучці Trinity наповнений своїм особливим змістом.
Кольори дорогоцінного металу, об'єднані в одне творіння, втілили три складових одного почуття. Смуга з жовтого золота символізує вірність, з білого золота − дружбу, з рожевого − кохання. Каблучка Trinity − результат співпраці ювелірної майстерності та художньої думки − створює міцний зв'язок і стає символом кохання, майбутніх поколінь або заручин.
Каблучка з’являється в розпал епохи арт-деко. У 1920-х роках Cartier, що славився барвистими і екзотичними творіннями, створює прикрасу з мінімалістським дизайном без яскравих акцентів, і тим самим робить сміливий для того часу крок.
Історія браслета Love
Браслет Love – воістину культова прикраса ювелірного будинку Cartier, який побачив світ у 1969 році. Створив браслет італійський ювелір Альдо Чіпулло, який в тому ж році почав працювати в американському відділенні Cartier. Браслет став символом злиття двох закоханих сердець, а своїм зовнішнім виглядом нагадував середньовічні пояса, що символізували цнотливість та вірність.
Браслет не просто надягається на зап'ястя, але й кріпиться прямо на руці за допомогою двох с-подібних половинчастих деталей, які замикаються і потім прикручуються одна до одної мініатюрною викруткою (вона додається до кожного браслету). Тим самим дизайнер ніби підкреслив, що до любові не варто ставитися легковажно.
«Кохання у наш час часто перетворюється в комерційне підприємство, однак життя без кохання − ніщо. Сучасні люди потребують символів кохання, які виглядають довговічними, або, принаймні, не так легко знімаються. І зрештою, символ кохання повинен володіти непересічною цінністю,» − Альдо Чіпулло, ювелір Cartier.
Історія цвяха Juste un clou
Так, це – цвях. Вперше концепція прикраси з’явилася у 1970 році. Творцем браслета став той самий Альдо Чіполло. Прикраса випереджувала час, несла у собі відображення процвітання та свободи. Браслет «Цвях» став символом урбанізму, схильністі до хай-теку, артистичної рішучості і безкомпромісного мінімалізму.
Альдо Чіпулло пізніше згадував, що хотів представити в повній мірі «найсучасніший дизайн», «могутню повсякденну урбаністичну прикрасу», яку можна було б не змінювати вродовж усього дня.
Згодом цвяхи постали у вигляді каблучок та підвісок й до сьогодні залишаються модним аксесуаром. Браслет «Цвях» − це дорогоцінна прикраса для сучасних динамічних людей, які віддають перевагу мінімалістичним, функціональним та лаконічним прикрасам.
Залишити коментар