«Тіффані ‒ найкраще місце у світі, де не може трапитися нічого поганого»
«Nothing bad could ever happen to you at Tiffany’s» ‒
цікаво, що ж це за місце, яке позиціонує себе в якості арбітра смаку і стилю та чому ця фраза підкорила увесь світ?
«Король діамантів»
Саме так назвали засновника бренду Чарльза Льюїса Тіффані (англ. Charles Lewis Tiffany), який обожнював найкрасивіші діаманти та дизайн власних коштовностей. Народився Чарльз Тіффані 15 лютого 1812 року в Кіллінглі, штаті Коннектикут, США. У 1837 році, будучи 25-річним хлопцем, Чарльз взяв у борг у свого батька 1000 доларів США і разом зі своїм шкільним товаришем Джоном Б. Янгом і майбутньою дружиною Гаррієт Олівією Авені Янг (сестрою Джона) перебрався в Нью-Йорк. Тут 18 вересня вони відкрили невеликий магазин канцелярських виробів і сувенірів, назвавши його «Тіффані і Янг» (Tiffany & Young). У перший день роботи виручка від продажів склала всього 4,98 доларів США, і тим не менш магазин продовжував працювати та процвітати і вже через два роки в його асортименті можна було знайти вироби зі скла, порцеляни та столові прибори. У 1841 році магазин розширюється (до Чарльза і Джона приєднується Джей Л. Елліс) і змінює свою назву на «Тіффані, Янг і Елліс». Отримавши репутацію кращого магазину, що продає богемське скло і фарфор, у продажі з’являються вироби зі срібла, включаючи столове срібло та годинники, а також починається випуск власних ювелірних виробів. Після падіння режиму Луї-Філіпа в 1840-х роках французькі аристократи, рятуючись від політичних потрясінь, прагнули обміняти свої дорогоцінні прикраси на готівкові гроші. Чарльз побачив в цьому прекрасні можливості і почав скуповувати чудові діаманти, явно ризикуючи капіталом свого молодого підприємства. Це призвело до появи в США великих дорогоцінних каменів, за що Американська преса охрестила Чарльза Тіффані званням «Короля діамантів».
У 1853 році Чарльз Тіффані викупив бізнес у своїх партнерів, ставши єдиним власником. Компанія змінює назву на «Tiffany & Co.» і відкриває філії в Парижі (1850 р.) і Лондоні (1868 р.). Центральний (а зараз і найстаріший) магазин переїжджає на П’яту авеню (на Манхеттені) та знаходиться там до сьогодні.
«Хороший дизайн ‒ хороший бізнес»
«Good design is good business» ‒
філософія, яку Чарльз вибрав для своєї справи і якої компанія притримується і до сьогодні. Працюючи з кращими ювелірами того часу в майстернях «Tiffany & Co.» створюються не просто ексклюзивні вироби з хорошим дизайном, а й світові стандарти якості. Технології виробництва ювелірних сплавів з високим вмістом срібла і платини належать розробникам компанії, про що свідчить введення стерлінгового стандарту ‒ срібла 925 проби (тобто у 1000 г виробу 925 г становить срібло, а 75 г ‒ сплав з інших металів, як правило міді і цинку) та чистоти платини ‒ РТ 950 в 1907 році. Згодом обидві цих розробки компанії Tiffany & Co. були прийняті в якості стандартів урядом США.
1886 року справжню революцію в ювелірному світі справив новий дизайн каблучки на заручини, представлений майстрами «Tiffany & Co.». Діамант був припіднятий над поверхнею перстня, що дозволяло досягнути максимальної гри світла. Кріплення каменю за допомогою шести крапанів ‒ запатентована технологія, винайдена Чарльзом Льюїсом Тіффані.
Більшість жінок мріє саме про таку каблучку, адже вона вважається класикою, тому приміряти її тепер можна навіть будучи у себе вдома! За допомогою додатку «Engagement Ring Finder», який був запущений «Tiffany & Co.» у 2015 році, можна приміряти каблучку, вибрати кратність каменю і вагу виробу, а також знайти рекомендації стилістів Tiffany про поєднання заручальних каблучок та обручок. Завдяки цьому додатку продажі компанії зросли на 20%!
1902 рік ‒ завдяки головному гемологу «Tiffany & Co.» Джорджу Фредеріку Кунцу (George Frederick Kunz) у США була затверджена єдина метрична одиниця маси для дорогоцінних каменів та перлів ‒ карат. Ця міра походить від назви ріжкового дерева (лат. Ceratōnia silīqua), насінини якого мають на диво сталу масу (0,2 г) й тому використовувалися у деяких країнах як стандарт для зважування коштовного каміння і раніше, наприклад у Греції. Проте у Англії існував англійський карат (205 мг), у мусульманських країнах ‒ арабський карат (223 мг), тому необхідно було встановити загальну міру, чому й посприяв Джордж Кунц. А в 1907 році IV Генеральною конференцією з мір та ваг в Парижі цей стандарт був прийнятий як міжнародний і використовується у світі й дотепер.
Безумовно вагомий внесок у популярність та успіх компанії зробив вибір корпоративного кольору. Елегантний, багатий, розкішний, легко впізнаваний бірюзовий «Tiffany Blue» зареєстрований як товарний знак бренду і є візитною карткою «Tiffany & Co.». Як кажуть американці: «Кожній жінці по мрії в бірюзовій упаковці» ‒ з чим неможливо не погодитись.
І нарешті приємна новина прихильникам фільму «Сніданок у Тіффані» («Breakfast at Tiffany's») ‒ це стало реальністю! У грудні 2017 року на четвертому поверсі магазину на П’ятій авеню відкрилося BLUE BOX CAFÉ, де можна поснідати у стилі «нью-йоркської класики»: круасаном, омлетом з трюфелем, тостами з авокадо за чашечкою кави або чаю. Інтер'єр витриманий у класичних тонах бренду ‒ поєднанні білого та м’ятного.
Жовтий діамант Тіффані
Чарльз був прихильником новаторських ідей, що сприяло розвитку бізнесу і зміцнення статусу його компанії. Одним з нововведень стало впровадження кольорових дорогоцінних каменів в ювелірні вироби. Так у 1877 році на алмазних копальнях Кімберлі в Південній Африці був знайдений один з найбільших і найкрасивіших в світі алмазів ‒ жовтий діамант Тіффані. Чарльз викупив камінь вагою в 287,42 карата (57,484 г) за $ 18,000. Під керівництвом Джорджа Фредеріка Кунца алмаз був огранований і зменшився у вазі до 128,54 карат, ставши володарем 90 граней ‒ безпрецедентної кількості граней на той час. Його розмір становить 28,25 мм в довжину, 27 мм в ширину і 22,2 мм в товщину.
Цікавий факт, що Діамант Тіффані носили всього троє жінок: місіс Шелдон Уайтхаус в 1957 році на балу «Тіффані» в Ньюпорті, штат Род-Айленд; Одрі Хепберн в 1961 році для рекламних фотографій кінострічки «Сніданок у Тіффані» і Леді Гага в 2019 році на церемонії вручення кінопремії «Оскар».
«Tiffany & Co.» ніколи не стоїть на місці. Браслети та сережки у формі оливкового листя чи виноградної лози, сережки-посмішки, підвіски та каблучки Tiffany T, чарівні кольє з сердечками, годинники, окуляри, парфуми... Починаючи із 1837 року цей бренд живе, вдосконалюється і дихає сучасністю. Для жителів США цей ювелірний дім ‒ надбання і гордість нації, а коштовності «Tiffany & Co.» актуальні у всьому світі.
Tiffany T ‒ лаконічний стиль, мінімалізм і сучасних дух прикрас. Це колекція не про розкіш, а про продуманий дизайн.
Залишити коментар